Sport lélektani hatásai



A modern életvitel részeként az életmódunk nagymértékben elkényelmesedett, amelynek ára a mozgásszegénység. Felgyorsult világunkban mindenre megpróbálunk időt szakítani, eközben mégis gyakran megfeledkezünk saját magunkról. A mai ember átlagos mozgásadagja meg sem közelíti azt a minimumot, amennyire az egészsége érdekében szüksége volna.  Akár naponta 8-10 órát is ülünk, ami az elhízás mellett más egészségügyi problémát is okozhat.

Azt mindannyian tudjuk, hogy a rendszeres testmozgás jót tesz a szervezetnek. Fokozza a szív és a tüdő teljesítőképességét, hatására csökken a vérzsír-szint, a vérnyomás; az izommunka csökkenti a vércukorszintet és segít megőrizni a testsúlyt. De nem csak az állóképességünk és az izmaink növelésében játszik jelentős szerepet a sport. A pozitív fizikai hatásai mellett a testmozgás az egyik leghatékonyabb módja, hogy javítsuk mentális egészségünket.

Sport lelektani hatasai

A rendszeres testmozgás alapvetően csökkenti a depressziót, szorongást és a hiperaktivitást. Oldja a stresszt, javítja a memóriát és a hangulatot, segítségével jobban alszunk, gyorsabban tudunk tanulni, és hosszabb ideig tudunk figyelni, valamint nő a kreativitásunk. Mindenfajta lelki nyavalyákra, szerelmi bánatokra és egyéb veszteségekre gyógyító hatással bír. A társaságban, csapatban végzett mozgás segítségével szert tehetünk új barátokra vagy ránk találhat a szerelem is.

Hogy miért érezzük jobban magunkat sportolás hatására? Aktív fizikai megterhelés során a boldogságért felelős endorfinhormon nagy mennyiségben termelődik. A boldogsághormonnak köszönhetően testi és lelki közérzetünk is javul. Rendszeres edzéssekkel pedig garantáltan közelebb kerülünk az áhított álomalakhoz. Hiszen a sport amellett, hogy javítja a hangulatunkat, segít egy egészségesebb testkép kialakításában. Ez pedig növeli az önbizalmunkat. A sportban elért sikereink az élet más területein is bátorítanak.

Összegezve tehát a sport pozitív lelki hatásainak megtapasztalásához nem kell, hogy fitnesz fanatikusokká váljunk. A kutatások azt mutatják, hogy már szerény mennyiségű testmozgással is élvezhetjük ezeket az előnyöket. Nem számít a kor vagy fizikai kondíciónk, bármikor elkezdhetünk sportolni.

A legfontosabb, hogy jól érezd magad a bőrödben, és találd meg a számodra legjobb sportot!

Csapatunk segít betekintést nyerni számos edzésformába, és ha mégsem nálunk találod meg az igazit akkor is támogatunk 😉

Rólunk

 


Szólj hozzá