Gyors fogyás, avagy hogyan fogyj könnyen, gyorsan?



Minden magát kicsit is túlsúlyoznak érző már legalább egyszer bepötyögte a „hogyan fogyjak könnyen és gyorsan” hívószavakat a Google-be. Elképesztően sok bejegyzés született már a témában, azonban a legtöbb írás mögött gyakran nagyon kevés szakmaiság van. Cégek varázsbogyó reklámjainak marketing szövegei, az önjelölt táplálkozási tanácsadók, továbbá a női magazinok által íródott tanácsok útvesztőjében könnyű eltévedni.

gyors fogyás

Gyorsan fogyni nem nehéz mutatvány, elég csak minimálisra csökkenteni a tápanyagbevitelt. Egyszerűen nem kell enni. Pár nap pl. citromos víz kúra tojással és máris lecsúszott az a felesleges 2-3 kiló. Olykor néhány szem étvágycsökkentő vagy zsírégető bogyó is lecsúszik. Hazudnék, ha azt mondanám én sosem próbáltam a könnyű utat. Egyszer rendeltem egy fogyókúrás „varázsitalt” amit vízben kellett hígítani és pocsék íze volt, persze csak a pénztárcám lett könnyebb tőle, én nem fogytam. Aztán kipróbáltam a 18 óra után semmit és előtte is csak salátát eszem módszert is. Egy baj volt ezekkel a „csoda” módszerekkel, mégpedig az, hogy amint visszatértem a régi táplálkozási szokásaimhoz azonnal visszajött rám az a pár leadott kiló, meg legalább plusz még egy. Az imádott gyors fogyás gyors hízáshoz vezetett.

Ennek tudományos magyarázata rendkívül egyszerű. Az emberi szervezet mindig a túlélésre „hajt” és hosszú távra tervez. Vagyis megfelelő tápanyag hiányában energianyerés céljából átkapcsol az izmok leépítésére és alig nyúl a zsírpárnákhoz. Ez történik velünk gyors fogyáskor. Löttyedt lesz a testünk és kevés munkától is gyorsan kimerülünk.  Aztán visszatérünk a régi táplálkozási szokásainkhoz és a testünk azonnal raktározni kezd zsírsejtek formájában, hiszen az ínséges időkben a felhalmozott zsírból nyerhet majd energiát. A végeredmény cseppet sem lesz mutatós.

Felmerül a kérdés akkor hogyan lehet könnyen és gyorsan lefogyni? Tartós eredménnyel és eközben egészségesen sehogyan sem. Bizony időt kell rá áldozni és nem lesz könnyű sem… legalábbis elkezdeni, ugyanis hosszútávon már szinte abba sem tudja hagyni az ember. Egészséges táplálkozással és rendszeres testmozgással csodákat művelhetünk a testünkkel. Ha így vágunk bele testünk formálásába az eredmény garantáltan tartós lesz! Rendszeres edzéssel megemelkedik a napi kalória felhasználásunk, gyarapodni fognak izmaink. Erőfeszítéseinkért cserébe szép és feszes lesz a testünk. A helyes táplálkozás pedig segít, hogy ne gyarapítsuk tovább a zsírpárnáinkat. Meg persze rengeteg egyéb más előnye is van. Arról nem is beszélve, hogy mennyi új finomság megismerése vár ránk! Például reggelire isteni finom egy túrós-kakaós zabkása, ami sokkal jobb választás, mint egy péksütemény.

Nem érdemes a könnyebb utat választani, ha hosszútávra gondolkodunk!

További tanácsokért keresd szakembereinket bizalommal!

Edőink


Szólj hozzá