Vissza az álomsúlyhoz néhány nap alatt?



Az ünnepek elteltével bizony sokan fordultok hozzánk azzal a kérdéssel, hogyan szabaduljatok meg azoktól a kilóktól, melyek a karácsonyi és a szilveszteri lakomák mellékhatásaként megjelentek rajtatok, illetve még többen határoztátok el magatokat újévkor, hogy most aztán tényleg lefogytok, kéritek a segítségünket. Ezért úgy gondoltuk, hogy a korábban posztolt mozgással és étkezéssel kapcsolatos cikkek és posztok mellé most összeírunk nektek néhány alapszabályt, mikre is kell fokozottan figyelni.
bootup-fogyás

Az első és legfontosabb tanácsunk:

Soha ne kezdj meggondolatlanul diétába! Mindig alaposan járj utána, pontosan milyen módszert követsz, mert az egészséged mindennél többet ér!

Szélsőséges étrendet ne!

Számtalan diétás csodamódszer ígéri, hogy az ő szabályaikat betartva néhány nap vagy hét leforgása alatt eléred az álomsúlyt. A legtöbb ilyen leírás csak arról nem beszél, hogy a gyors és látványos fogyással mi lesz, ha abbahagyod: még, ha le is fogysz (sokan nem is tudnak lefogyni sem egyes csodamódszerektől), utána valószínűleg még teltebb leszel. Több olyan rendszer is akad, amely akár az egészségedet tekintve is veszélyes lehet. Azok a diéták például, amelyek csak hús vagy tejtermékek fogyasztására bíztatnak, vagyis tiltják a gyümölcs- és zöldségfogyasztást, mindenképp ebbe a kategóriába tartoznak, mert a magas zsír- és fehérjetartalom hosszú távon szív- és rendszeri megbetegedéseket okozhat.

Monoton koszt: csak ront!

Hasonló a helyzet azokkal az étrendekkel is, ahol csak egyféle ételt, például tojást, almást, túrót, káposztát, stb. ehetsz. Sajnos ezekkel a diétákkal azt éred el, hogy szervezetedből kiürülnek a vitamin- és ásványianyag raktárak, és emiatt hiánytünetek jelentkezhetnek hajhullás, töredező körmök, ólmos fáradtság képében. Nem beszélve arról, hogy ilyen esetben örökre megundorodsz azoktól az alapanyagoktól, amelyeket két héten keresztül fogyasztottál megváltást remélve.

Tévhit, hogy tilos a zsír

Egy másik véglet, a zsírszegény diéta, ami ugyanolyan veszélyeket rejt magában, mint bármelyik más megvonásos étrend. Zsírokra ugyanis a fogyási periódussorán is szüksége van a testednek. Persze egyáltalán nem mindegy, milyet fogyasztasz! A jó zsírok (pl. hidegen sajtolt olajak, magvak olajai, kókuszzsír) ugyanis fontos szerepet játszanak a szervezet normális, kiegyensúlyozott működésében. Szükségesek a zsírban oldódó vitaminok (A, D, E és K) felszívódáshoz és az idegrendszer működéséhez is. A zsírszegény étrendek egy része csökkenti az alapanyagcserét, és jojó-effektust, azaz gyors visszahízást eredményez.

Vigyázz, veszélyes!

A 0- diéta, vagyis a teljes koplalás az egyik legkockázatosabb módszer. Következtében ioneltolódás jön létre a szervezetben, mely igencsak káros folyamatokat indít el, aminek során szívritmuszavar is kialakulhat, de erősen károsodhat a veséd is. Ráadásul a normális táplálkozáshoz visszatérve egyenes következmény a visszahízás. Fontos tudnod, hogy az 1000 kcal alatti fogyókúrás étrendet csak és kizárólag orvosi felügyelet mellett, kórházi körülmények között szabad tartani.

Ne feledd!

– A hirtelen fogyás csak rövid távon eredményes.
– Az étrended mindig legyen változatos, különben hiányállapot lép fel a szervezetedben.
– 1200-1500 kcal napi kalóriabevitel mellett lehet fogyni, de a súlyvesztés üteme – kortól, nemtől és pluszkilók mennyiségétől függően – mindenkinél más és más.
– A napi folyadékfogyasztás éppen annyira fontos, mint az, mi kerül a tányérodra.
– Mozgás nélkül nem lehet tartós eredmény elérni.
– Jó diéta az, amelyik nem néhány napra, hétre, hónapra szól, hanem egy egész életre, életmódrendszerbe illeszkedve működik, és tényleges változást jelent.
Amennyiben elakadnál, edzőink személyesen is segítenek neked!

Szólj hozzá